.

- Mina roomies.

Kategori:

Hallå där !

Eftersom jag har sån fruktansvärd tristess på jobbet när det inte kommer in några samtal, (vilket är väldigt skönt dock) så tänkte jag bjuda ar på ett litet infoinlägg om mina rumskamrater + kommande.

Cicci aka TuristCicci. ;]

Här har vi en sprallig liten flicka med bestämda ( om inte konstiga ) åsikter om ljus och mörker.
Hon är svår att beskrivas, hon måste nog upplevas.
Gillar henne skarpt, även om mitt första intryck inte var fullt så bra, fast vi har ju känt varandra i några år nu och gjort många dumma och roliga saker tillsammans.
Det är tur att jag har henne här i Oslo, MEN ibland så skulle jag klara mig utan, haha.
Eftersom vi är så lika i sättet hamnar vi rätt ofta i höga disskussioner och konflikter som brukar gå över efter nån minut vilket är superskönt!
image146



Jonny aka Svorkmos ( internt )

Vart är det bästa sättet att hitta inneboende? Jo på en annonssida på internet såklart. Det hela gick väldigt snabbt och efter nån dag eller två mötte vi Jonny på stationen. En kille ifrån Varberg som jag känner att jag gillar mer & mer. Han är nog lite tjejjig, här snackar vi tandblekning, brun utan sol hit & dit, Sen tvingar han mig och träna.
Jag hatar och träna. Men jag får väll ställa upp ;] Finns massa positiva saker, men då kommer även de negativa.
Jag ska nog börja kalla Jonny för generalen. Kvinnor ska vara hemma och städa, och alla killar vill bara EN ENDA SAK, och det är och knulla skiten ur sina kompisar. Helt rent uttnyttjande. Det är hans åsikt.
Men han ska få se, det där kommer han inte långt med.

image147


Christian aka slappjävel

Lilla Lilla chrille, den 5 maj är det slut på friden i huset på hagastubben. För då flyttar nog troligtvis den slappaste, slöaste, göra-sig-rolig-på-andras-bekostnad människa. Jobbar han? nej nej, det behövs ju inte. Znark är det enda som kommer ur hans mun om dagarna. Men en gång i tiden var han mitt allt. Den jag delade mitt liv med.
Så vi får se hur det går, 5 år senare när jag ska försöka mig på att bo med mitt X, Om ni tror att det är en cirkus som kommit till stan, är det bara jag och christian, som umgås på vårat sätt. Helt fullständigt normalt.

Anglophile \ HV71 SVENSKA MÄSTARE 2008!!! sier:

haha du borde ha lagt till att det är du som alltid brusar upp dig och som skriker medans jag bara skrattar!!


Förstår ni vad som gör mig irriterad ?

image148


Skatten ( den upphittade katten i skattetider )

Troligt nog världens gosigaste sötaste katt, minikissen som alltid springer efter en och ligger och gosar.
Någon människa som vill ha denna underbara kissemiss? Vi kan inte ta hand om den, den praktiskt taget gjorde en självflytt till oss, & snälla som vi är kan vi inte bara kasta ut den. Den ger mig kärlek.

Gizmo & Dino ( de stora insekterna )

Två råttor, en tamråtta och en kloakjävel. Gillar verkligen inte råttor, men jag har lärt mig. Dom kan faktiskt vara riktigt gosiga de där två. Men bara ibland, + att buren luktar äckligt. Jag gör som katten, stryker förbi och bryr mig inte ett skit. ;D
image149


image151
image152




Det här är allså dom djuren, människorna ;] jag delar mitt liv & vardag med, och jag gillert.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: